ادعای صداوسیما: مخاطبان تلویزیون در نوروز افزایش یافته است
گروه: -, تلویزیون | کد خبر: 146863 | تاریخ: ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۰
رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما به همراه مدیرکل سنجش مخاطب از جزئیات نظرسنجی جدید برنامههای تلویزیونی پرده برداشتند که در این میان به آمار استقبال ۷۳ درصدی و حدود ۴۹ میلیون مخاطب اشاره کردند.
به گزارش فیلم ۲۴، براساس آخرین دادههای مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما که توسط محسن شاکرینژاد، رئیس این مرکز ارائه شد، میزان مخاطبان تلویزیون در نوروز ۱۴۰۴ نسبت به نوروز سال گذشته با رشد ۶ درصدی مواجه بوده است.
شاکرینژاد اعلام کرد سریالهای نوروزی، بهویژه پخش «پایتخت ۷»، نقش مهمی در این رشد ایفا کردهاند. با همزمانی ماه رمضان و نوروز در دو سال اخیر، رقابت بین ویژهبرنامههای این مناسبتها فشردهتر شده و تلاش رسانه ملی برای ارائه برنامههای متنوع، ثمر داده است.
بر پایه این گزارش، برنامه «محفل» با رسیدن به فصل سوم خود، امسال نیز از شبکه سه سیما پخش شد و با ۴ درصد رشد، پرمخاطبترین ویژهبرنامه رمضان ۱۴۰۴ شد. برنامه «زندگی پس از زندگی» نیز از شبکه چهار با رشد مخاطب همراه بوده و جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.
سیدعلی موسوی میرکلایی، مدیرکل سنجش مخاطب مرکز تحقیقات نیز از برگزاری هفت نظرسنجی در مورد ویژهبرنامههای رمضان و نوروز خبر داد و گفت: امسال ۷۳ درصد از مردم یعنی حدود ۴۹ میلیون نفر از برنامههای تلویزیون استفاده کردهاند که آماری بیسابقه به شمار میرود.
در میان سریالهای نوروزی، «پایتخت»، «جانان»، «قول مردونه» و مجموعههای شبکههای تماشا و افق بیشترین مخاطب را جذب کردند. در بخش برنامههای نوروزی، «مردان آهنین» بالاترین میزان بیننده را به خود اختصاص داده است.
برنامههایی چون «ایرانگرد»، «پانتولیگ» و «۱۰۰۱» از شبکه نسیم، و برنامههای شبکه مستند نیز با استقبال روبهرو شدند. در مجموع، ویژهبرنامههای ماه رمضان امسال نسبت به ۱۴۰۳ حدود ۵ درصد رشد مخاطب داشته و حدود ۳۸ میلیون نفر از آنها بهرهمند شدهاند.
در بین ویژهبرنامههای افطار، شبکههای سه، چهار، یک و استانی پیشتاز بودند و برنامههای «محفل»، «زندگی پس از زندگی» و «یاد خدا» بیشترین مخاطب را جذب کردند. در سحرگاهها نیز برنامههای «ماه خدا»، «ماه من» و «سحرنشین» از شبکههای مختلف سیما جزو پرمخاطبترینها بودند.
رادیو نیز در ایام ماه رمضان بیش از ۱۵ میلیون مخاطب در هفتههای نخست داشت. شبکههای جوان، پیام، قرآن و شبکههای استانی در این بخش درخشش داشتند.
برنامه تحویل سال شبکه سه سیما بهعنوان محبوبترین ویژهبرنامه سال نو معرفی شد و شبکههای استانی، دو، نسیم و قرآن نیز در رتبههای بعدی قرار گرفتند.
حدود ۴۰ میلیون نفر سخنان رهبر انقلاب در آغاز سال را از تلویزیون دنبال کردند. در شبهای قدر ۳۵ میلیون و در روز قدس ۳۱ میلیون نفر بیننده تلویزیون بودند. همچنین دو پویش «نه به تصادف» و «ششدانگ برانیم» نیز به ترتیب ۲۵ و ۱۴ میلیون مشارکتکننده داشتند. پویش «زندگی با آیهها» هم در ایام رمضان و نوروز، ۱۵ میلیون بهرهبردار داشت.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید